Teknoloji alanında uzman isimler yaptıkları sunumlarda öğrencilerle gelecekteki kariyer yolculuklarında teknolojiyi etkili ve üretim amaçlı nasıl kullanabileceklerine dair görüşlerini ve deneyimlerini paylaştı. Eğitimlerin ardından 48 saatlik Endüstri 4.0 Temalı Hackathon proje geliştirme süreci başladı ve öğrenciler projelerini jüriye sundu.
Kazanan 20 takım belirlendi
Mersin Üniversitesi öğretim üyelerinden oluşan jüri, öğrencilerin projelerini ön değerlendirmeye aldı. Ön değerlendirme sonrasında yeni nesil dijital öğrenme platformu EducatHUB üzerinden projeler halk oylamasına sunuldu.
3 gün süren halk oylamasında projelere toplam 12 bin 455 vatandaş tarafından oy verildi. Gençlik ve Teknoloji Zirvesi’nde hafta boyunca süren etkinliklerde toplamda 1700 öğrencinin eğitim alması sağlandı.
Kazanan 20 takım ise şöyle;
-Smartory Takımı-Manisa/Şehzadeler Cumhuriyet Anadolu Lisesi,
-Querencia Takımı-Profesör Doktor Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi,
-SmartDrobe Takımı-Süleyman Demirel Anadolu Lisesi,
-Ithink Takımı- İstanbul Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi,
-Hijyensör Takımı- İstek Mersin Okulları,
-E-sira Takımı- FMV Erenköy Işık Fen Lisesi,
-Üretimi Artırabilmek İçin Yaşam Boyu Çekinmeden Öğreneceğim Takımı- Çağ Koleji,
-Mentor Robot: Light Takımı- Tekirdağ Ebru Nayim Fen Lisesi,
-3D Visualization System Takımı- Haydarpaşa Lisesi,
-School 4.0 Takımı- TED Adana Koleji Özel Anadolu Lisesi,
-SolVAR Takımı- TED Mersin Koleji,
-School-Finder Takımı- Bakırköy Uğur Anadolu Lisesi,
-Home Lab Takımı- Uğur Mersin,
-Factory Checker Takımı,
-Enduware 4.0 Takımı- Yahya Kemal Beyatlı Anadolu Lisesi Bakırköy,
-Akıllı Çalışma Dostum Takımı- Bahçeşehir Koleji,
-GSM Simülatörü Takımı- FMV Erenköy Işık Fen Lisesi,
-Edulivetion Takımı- İzmir Özel Türk Koleji Büyükçiğli Kampüsü,
-T-bot Takımı- Bornova Anadolu Lisesi,
-Ada Takımı- TED Adana Koleji Anadolu Lisesi.
İlk 10 takım Uluslararası Robot Turnuvası’na katılacak
Başarı gösteren ilk 10 takım, 26-27 Haziran’da Tarsus Gençlik Kampı’nda düzenlenecek olan Uluslararası Robot Turnuvası’na 1 hafta süreyle takımıyla ve mentoruyla konaklamalı olarak katılım hakkı kazanacak. 11-15 arasındaki takımlar, 1 yıllık dijital öğrenme platformu lisansı elde edecek. 16-20 arasındaki takımlar ise Stembox proje kiti ile ödüllendirilecek.